עיסוי – לגעת בילד

העיסוי הוא אחת משיטות הטיפול העתיקות בעולם. הוא כלי נפלא להרגעה, לחיזוק,

לאיזון ולמתן תשומת לב. המגע מספק נחמה וביטחון, וילד חולה זקוק לו ממש כשם

שהוא זקוק למנוחה ולתרופות.

השימוש בשמנים ארומטיים בעיסוי הוא תוספת מבורכת, אבל העיסוי יכול להיעשות

גם ללא שמן או חומר סיכה כלשהו. ברפלקסולוגיה מדובר בעיסוי בכפות הרגליים

והידיים, וגם ברפואה הסינית יש לעיסוי מקום של כבוד. מומלץ לעסות בתנאים נוחים:

תאורה מעומעמת, חדר חמים, משטח שכיבה קשיח אך נעים למגע, מוזיקה חרישית

והרבה רוגע ושלווה.

עקרונות העיסוי

  • אם הילד החולה אינו רגוע, מומלץ להתחיל את העיסוי בתרגילי נשימות והרפיה.
  • עיסוי מומלץ במיוחד לאחר טבילה באמבט או במקלחת חמה, כשהשרירים רפויים והילד רגוע.
  • עיסוי הוא דרך מצוינת "ליישן" ילד לא רגוע או הסובל מקשיי הירדמות.
  • אם ההורים עייפים או עצבניים, מוטב שיוותרו על העיסוי. מתן עיסוי צריך להיות מענג, כמו קבלתו.
  • לפני תחילת העיסוי יש להסיר את התכשיטים מעל ידי המעסה, לבל ישרטו או יפצעו את העור העדין של הילד.
  • כדאי לחמם את הידיים לפני שנוגעים בעור החשוף. יש לוודא שהציפורניים קצרות, משויפות ועגולות. מעסים בעזרת האגודלים וקצות האצבעות או במלוא כף היד – מה שנוח יותר, או בהתאם לסוג העיסוי שנבחר.
  • אם רוצים להשתמש בחומר סיכה אך אין בהישג יד שמני עיסוי, אפשר להשתמש בשמן זית או בקרם גוף המתאים לילדים.
  • מעסים בתנועות אטיות, עדינות אך החלטיות, תוך הפעלת מעט לחץ. חשוב להיות קשובים לתגובות הילד ובמקביל למצוא את הקצב האחיד שאפשר להתמיד בו לכל אורך העיסוי.
  • הסבירו לילד מה אתם עושים ומדוע, בטון שקט ורגוע. יש לעשות זאת גם אם הוא עדיין תינוק ונדמה שאינו מבין את ההסברים.

בכל אחד מפרקי הספר מובאות המלצות לעיסוי – עיסוי רפלקסולוגי, עיסוי באקופרסורה

או עיסוי בעזרת שמנים ארומטיים – בתוספת הנחיות כיצד לעסות, היכן ומספר הפעמים

שיש לחזור על הפעולה. כמו כן, מומלץ לבחור את הטכניקות הייחודיות המתאימות

לכל הורה וילדיו. ואם הילדים משתפים פעולה, מדוע לא להציע להם לנסות לעסות

את ההורים?

 

 


כתבו תגובה

שאלו את המומחה

אם יש לכם שאלה או בעיה נשמח לעזור לכם!
אנא שלחו את שאלתכם ואחד המטפלים יענה בהקדם.

שמכם*:
אימייל*:

הודעתכם:


הרשמו לניוזלטר רפואות

הרשמו לניוזלטר וקבלו מאיתנו 20% הנחה לקנית הפורמולות
העיתון מכיל טיפים ומידע לבריאות טובה

שם מלא*:
אימייל * :






bottom